Tuesday 7 February 2012

Site/Memory Mapping Project: Tokyo Marathon Walk サイト/メモリ•マッピング•プロジェクト:東京マラソン•ウォーク

Site/Memory Mapping Project: Tokyo Marathon Walk

サイト/メモリ•マッピング•プロジェクト:東京マラソン•ウォーク

From 8:30 am on Sunday 19th February 2012, we will walk the route of the Tokyo Marathon (which takes place a week later), and we would like to invite you to join us to walk and talk as we navigate our way across the 26 miles and 385 yards (42.195 kms) of the route.

We will start at the Tokyo Metropolitan Government Building, Shinjuku, and finish at Tokyo Big Site. We will be at certain points along the route at specific times, so you can join us at any of these locations. Walk with us for the whole duration, or just parts of it; bring your friends, children and even your bikes!

Our intention is to facilitate a dialogue between each other and between us and other walkers through the action of walking. We hope to chart the transformation of our body and our perception of ourselves, the ‘other’, time, space and the city of Tokyo.

We would love for you to join us in this adventure, please spread the word. We will be updating the event soon with details of our meeting points, times and the route, so please have a look for more information. For more details about our project and work, have a look at our blog www.tokyomarathonwalk2012.blogspot.com

Artists Mikyoung Jun Pearce (UK/Korea) and Rebecca Wooodford-Smith (Wales, UK)

2012年2月19日、午前8時半から、私たちは東京マラソン(このプロジェクトの一週間後に行われる)のルートを歩くというプロジェクトを企画しました。そこで私たちはこの26マイル385ヤード(42,195キロメートル)の道のりをナビゲートしながら、あなたと共に歩き、共に話したく、このプロジェクトにご招待したいと思います。

私たちは新宿の東京都庁ビルから出発し、東京ビッグサイトまで歩く予定です。その間、私たちは決まった時間ごとにこのルートのいくつかのポイントにいることになるので、あなたは、どこの場所からでも私たちと合流できます。私たちと全ルート、あるいはその一部の短い距離だけでもいっしょに歩きませんか。よかったらあなたのお友達や子供たちも誘ってください。自転車での参加もOKです。

私たちはこの歩くという行為を通して、お互い同士、そして私たちと他の歩行者との対話を育み、また、私たちの身体や自己知覚の変容、「他なるもの」、時間、空間、そして東京の街を体験しマッピングしたいと思います。

あなたがこの冒険に私たちとともに参加していただければとてもうれしいです。どうかこのプロジェクトを他の方にも伝えて下さい。私たちのこのイベントはミーティングポイントの詳細、時間とルートを含め、すぐにアップデートされますので、どうかさらに情報をチェックしてください。

私たちのプロジェクトと活動の詳細は下記のブログを参照してください。

www.tokyomarathonwalk2012.blogspot.com

Artists Mikyoung Jun Pearce (UK/Korea) and Rebecca Wooodford-Smith (UK)


No comments:

Post a Comment